#6

10 februari 2014 - Sydney, Australië

Het is vandaag de 10de, wat betekent dat ik nu precies een maand weg ben.

Een maand waarin ik...

veel te lang in het vliegtuig heb gezeten

te maken had met een klimaatschok

mensen van over de hele wereld heb ontmoet: van Fiji tot Swaziland, Honduras tot Noorwegen en alles ertussenin. En natuurlijk Australië!

links heb leren fietsen

helaas nog weinig heb uitgevoerd op mijn stage

meer naar het strand ben geweest dan ooit

mijn huisgenootjes heb doen geloven dat ik heel sportief ben (ben benieuwd hoe lang het duurt tot ze achter de waarheid komen)

er nog niet aan gewend ben dat de cassiere je raar aankijkt als je zegt dat je geen plastic tas hoeft voor die twee kleine dingen aangezien je toch je rugzak bij je hebt

weer eens heb bewezen twee linkerhanden te hebben (mijn fiets is nog steeds niet helemaal gerepareerd)

heel veel heb gelopen en

nog meer trappen heb gelopen (onee, dat kan niet)

iedere dag wel weer een ander beest heb gezien (ja ook de megaspin is gespot)

geen een keer een jas heb aangehad

alles onder de 25 graden koel vind

de Stockholmse metro soms wel een beetje mis (ik wist niet dat dat kon)

een halve watermeloen voor 89 cent heb gekocht (nog geen 60 eurocent dus)

te veel veiligheids en introductiecursussen heb gevolgd voor mjin stage (morgen weer een volle dag met cursussen)

nog steeds het witste persoon ben die er in Sydney rondloopt

eraan gewend ben geraakt dat mijn naam voor mensen hier nog moeilijker is dan in Zweden

Sydney echt super ben gaan vinden

te lang in een tandartsstoel heb gelegen

me nog steeds erger aan het langzame internet met slecht bereik in mijn huis

in een korte broek naar het schaatsen heb gekeken

te vaak ben verdwaald, maar gelukkig heeft google maps me altijd weer veilig thuis gebracht

heb geleerd dat de Chinezen hetzelfde woord voor moeder en paard gebruiken en het verschil moet blijken uit de manier van uitspreken

ook nog een paar foto's van de laatste zaterdag op de blog gezet. Zondag was mijn luie dag en ben ik alleen maar eventjes naar het strand geweest. Geen foto's daarvan, volgens mij staan er al wel genoeg strandfoto's op.

Sorry guys! I'm too tired to translate all in English. Either use you're newly acquired Dutch skills, Google Translate or just have a look at the pictures from last Saturday that I uploaded. Sunday was quite lazy and I just went to the beach, but I guess you saw enough beach photos already.